Játéktervező és -elemző szakirányú továbbképzési szak
A képzés célcsoportja
Akik már rendelkeznek diplomával, és van minimális jártasságuk és ismeretük a játéktervező és -elemző területen, valamint elkötelezettek a játékokkal való professzionális szintű foglalkozásra. Te vagy a mi jelöltünk, ha kreativitás és fejlett vizuális, technikai érzék jellemez, valamint rendelkezel számítógépes felhasználói ismeretekkel.
A képzés során megszerezhető kompetencia
- analóg és digitális játéktörténet, társadalomtudományi ismeretek
- a játékok elmélete, játékpszichológia
- a játéktervezés és -fejlesztés folyamatainak ismerete
- GFX, UI, UX
- programozási és játékmotor-ismeretek
- játékforgalmazási ismeretek
- monetizálás, produkciós ismeretek
- piackutatás, reklám- és marketing ismeretek
A képzés során megszerezhető képesítés
Játéktervező és -elemző
A képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételei
A bemeneti követelményeknél a formális megkötés a BA/BSc szintű vagy a hagyományos képzésben szerzett diploma. Nincs ismeretterülethez kapcsolódó megkötés. Ebben az értelemben akár bölcsész, akár műszaki, akár jogász, művész vagy közgazdász végzettségű jelentkezőket is szívesen fogadunk, amennyiben a felvételi eljárásban a játékok területén jártasságukat, elkötelezettségüket, továbbá felhasználói szintű számítógépes jártasságukat be tudják mutatni. A képzés további feltétele középfokú angol nyelvtudás.
Tervezett képzési idő
2 félév, nappali képzés hétköznap (H-P délután 16 órától 21-óráig) + 3 hét intenzív szakmai gyakorlat iparági partnerünknél
A képzés módszerei
A képzés vegyíti a kontakt órákat, konzultációkat, a csoportmunka módszereit.
A tananyag egységei (moduljai), azok célja, tartalma, terjedelme
Alapozó tantárgya:
Szakági preprodukciós ismeretek (szoftver, hardver, elmélet)
Szaktárgyak:
Szakági ismeretek (hardver/szoftverhasználat, GFX, UI, UX, game design); szakelmélet (játékelmélet és ergodikus ismeretek, játéktipológia); elméleti stúdiumok (társadalomtudományi ismeretek, ludológia, játékpszichológia); tervezési stúdiumok (analóg és digitális játéktervezési gyakorlatok); szakgyakorlat (speciális alkalmazások és programnyelvek).
Kiegészítő szakismeretek:
Audiókörnyezet-tervezés, produkciós ismeretek, iparági ismeretek, prezentációs technikák
A szakmai gyakorlat:
A szakmai gyakorlat célja, hogy a hallgatók valós fejlesztési helyzetekben ismerkedjenek meg egy konkrét prototípus elkészítéséhez kapcsolódó feladatok megoldásaival, továbbá, hogy lehetőségük legyen betekinteni nagyobb, piaci projektek létrehozásába. A szakmai gyakorlaton végzett munkát folyamatos konzultáció kíséri, a hallgatók a munkájukról folyamatában és a gyakorlat lezárásaként végső értékelés is kapnak.
Maximális csoportlétszám
15, maximum 20 fő
A résztvevők teljesítményét értékelő rendszer
A Tantárgyi adatlapokon részletesen leírtak alapján, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat a félévközi és vizsgás számonkérések rendjéről szóló szakaszában (14. § és 15. §) foglaltaknak megfelelően.
A képzésről, illetve a képzés egyes egységeinek (moduljainak) elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei
Az előírt tanulmányi követelmények teljesítése az előírt számú és összetételű kreditek megszerzése, az előírt vizsgák eredményes letétele
A tantervben előírt szakmai gyakorlat teljesítése
A képzés lezárásaként szakdolgozatot és a tervezési munkákat dokumentáló portfolió készítését várjuk a hallgatóktól
A záróvizsga részei
- szakdolgozat megvédése (portfolió és a hozzáfűzött rövid, önértékelés),
- egy elméleti előadás 20 percben előre egyeztetett témában.
Az oklevél kiadásának feltétele:
- a záróvizsga teljesítése.
A képzési program végrehajtásához szükséges személyi és tárgyi feltételek, ezek biztosításának módja
A BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék a képzés oktatóin felül biztosítja az adminisztratív és szervező feladatok ellátását, illetve az oktatásokhoz szükséges tantermeket, laborokat, oktatástechnikai eszközöket. A képzés tantárgyaihoz kapcsolódó tantárgyi adatlapok és tantárgykövetelmények részletesen tartalmazzák a jegyzetek tankönyvek, további szakirodalmak és egyéb oktatási segédanyagok bibliográfiai adatolását és elérhetőségét.
Kapcsolat (név, telefon, fax, e-mail)
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Képzéshez tartozó dokumentumok
|
|